Ūdenssporta klubs Kambīze
Vindsērfinga moto
up

Braukšanas tehnika

Vulcan

Ja kādam frīstailistam pajautāsiet, kurš ir frīstaila pamata triks, 99% gadījumu saņemsiet atbildi – Vulcan. Tas ir pirmais reālais frīstaila triks, par kuru sacensībās dod punktus. No kā sastāv pats triks? Glisējot kājsaitēs jāveic neliels lēciens un kopā ar dēli jāpagriežas par 180 grādiem. Lēciena noslēgumā bura jāsatver no otras puses un jāizkāpj no kājsaitēm. Viens no Vulcan vecākajiem nosaukumiem ir Air Jibe, jo būtībā tā ir halzes maiņa, tāpat kā pavēja pagriezienā, tikai kustība notiek gaisā.
Šobrīd piedāvāju noskatīties dažus pietiekoši izsmeļošus video. Nākamajā vasarā plānoju ko tādu uzfilmēt pats latviešu valodā.

YouTube The Vulcan with Sam Ross

YouTube How to do the Vulcan with GetWindsurfing

Spinouts! Kas tas tāds?

Dažreiz burātāji saskaras ar nepatīkamu vējdēļa aizmugurējās daļas izslīdēšanu. Kāpēc tā notiek? Šeit ir daudz varbūtību. Mēģināšu uzskaitīt populārākās un dot ieteikumus tā novēršanai.

Pārāk īsa spura. Spuru vislabāk izvēlēties tādu, kādu ir noteicis ražotājs konkrētajam dēlim. Ir jābūt diezgan lielai burāšanas pieredzei, lai izvēlētos citas alternetīvas. Pats galvenais – nekombinēt dažādu disciplīnu spuras. Piemēram, slaloma dēlis + frīstaila spura vai viļņu dēlis + slaloma spura utt.

Spura ir sabojāta. Dažkārt burātājam gadās ar spuru “nodot pa akmeņiem”. Šādā gadījumā noteikti nevajadzētu slinkot un parūpēties, lai maśīnā ir kāds gabaliņš smilšpapīra, ar ko pielīdzināt negludumus. Negludumi burājot rada nevēlamus virpuļus ūdenī, kas traucē dēli noturēt kursā. Ir grūtāk uzglisēt un biežāk rodas spinauti.

Nav pietiekoši novilkta bura. Dažreiz, kad vējš ir neliels, burātāji cenšas buru novilkt iespējami maz, šādā veidā cenšoties iegūt maksimāli lielu buras laukumu. Vaļīga bura maina savas dinamiskās īpašības, pārvietojot vilkmes centru uz buras, un, līdz ar to arī uz dēļa aizmuguri. Rezultātā veidojas pārāk liels spiediens uz aizmugurējo kāju un var rasties spinauts.

Netiec pret vēju?

Varbūt tavas trapeču saites atrodas pārāk daudz uz aizmuguri? Pat tad, ja vējš pūš pietiekoši stipri, dažkārt ir grūti uzlūvēties. Dažreiz problēma ir pārāk tālu uz aizmuguri novietotajās trapeču saitēs.